Wie ben ik en wat is mijn bedrijfsfilosofie?

Van jongs af aan heb ik een passie voor het geschreven woord. Het meest fascinerende vind ik het verhalende aspect van teksten. Hoe raken we geïnspireerd en gemotiveerd door de magie van woorden? Hoe breng je jouw eigen verhaal op overtuigende en pakkende wijze over aan je doelgroep?

Tekstspecialist Sabine Holtermann

Mijn visie: de drie pijlers van Tekstbureau Narratief

Ik ben Sabine Holtermann en eigenaar van de eenmanszaak Tekstbureau Narratief. Mijn passie voor de overtuigingskracht van verhalen staat centraal in mijn werk. Dit zijn de drie pijlers van mijn bedrijf:

  1. Iedereen heeft een verhaal te vertellen. Of je nu een ondernemer, auteur of non-profit organisatie bent. Je werkt, onderneemt of schrijft vanuit jouw ideeën en drijfveren. Deze vormen een verhaal dat de moeite waard is om te laten zien aan de buitenwereld.
  2. Woorden hebben de kracht om mensen te raken. Het verhaal van jouw bedrijf, product of campagne heeft de macht om klanten en lezers voor jou te winnen. Mits het in de juiste woorden gegoten wordt. Graag help ik jou hierbij.
  3. Persoonlijke afstemming is belangrijk. Ieder verhaal kent een specifieke doelgroep waarvoor het bestemd is. Wie zijn jouw klanten, lezers of volgers? Als tekstspecialist zorg ik dat je je verhaal aan hen vertelt.

Graag werk ik samen met jou aan je (bedrijfs)verhaal. Ik denk mee met jouw boekidee, redigeer jouw manuscript of schrijf aantrekkelijke en doelgroepgerichte copy voor websites. In mijn werkzaamheden sta ik bekend om mijn heldere manier van communiceren en inlevingsvermogen. Hierdoor ben ik uitstekend in staat om met jou mee te denken en maatwerk af te leveren.

Sabine Holtermann

Mijn achtergrond: filosofie, redactie en coaching

Als achttienjarige begon ik mijn loopbaan als student filosofie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ik leerde om complexe ideeën om te zetten in heldere teksten, goede vragen te stellen en kritisch te denken. Tijdens zowel mijn bachelor als onderzoeksmaster ging mijn aandacht al uit naar tekstuele communicatie. Ik volgde een tweede master: Book and Digital Media Studies aan de Universiteit Leiden.

Na afloop ging ik aan de slag in de boekenwereld: eerst bij Boom uitgevers Amsterdam en daarna bij Uitgeverij Business Contact. Ik was medeverantwoordelijk voor de boekenredactie, online content en pr. Met veel plezier heb ik bijgedragen aan boeken, magazines en kennisportals op het gebied van coaching, management, psychologie en onderwijs.

Het creatieve, autonome en eigenzinnige aspect van het freelance bestaan begonnen mij na een paar jaar te trekken. Ik ging verder als zelfstandig redacteur en tekstschrijver. Sindsdien heb ik samengewerkt met vele uitgeverijen, auteurs en ondernemers. Het is iedere keer weer een voorrecht om mee te werken aan mooie boeken en ijzersterke webteksten.

Mijn interesse in de menselijke geest, inlevingsvermogen en wens om bij te dragen aan zingeving dreven mij om een coachopleiding te volgen. Ik ben nu een gediplomeerd coach (practitionerniveau). Deze vaardigheden zet ik graag in om auteurs te coachen bij het soms uitdagende proces van idee naar boek.

Wil je meer over mij weten?

Hier nog een aantal feitjes over mij: