Wie ben ik en wat is mijn bedrijfsfilosofie?

Van jongs af aan heb ik een passie voor het geschreven woord. Het meest fascinerende vind ik het verhalende aspect van teksten. Hoe raken we geïnspireerd en gemotiveerd door de magie van woorden? Hoe breng je jouw eigen verhaal op overtuigende en pakkende wijze over aan je doelgroep?

Tekstspecialist Sabine Holtermann

Mijn visie: de drie pijlers van Tekstbureau Narratief

Ik ben Sabine Holtermann en eigenaar van de eenmanszaak Tekstbureau Narratief. Mijn passie voor de overtuigingskracht van verhalen staat centraal in mijn werk. Dit zijn de drie pijlers van mijn bedrijf:

  1. Iedereen heeft een verhaal te vertellen. Of je nu een ondernemer, auteur of non-profit organisatie bent. Je werkt, onderneemt of schrijft vanuit jouw ideeën en drijfveren. Deze vormen een verhaal dat de moeite waard is om te laten zien aan de buitenwereld.
  2. Woorden hebben de kracht om mensen te raken. Het verhaal van jouw bedrijf, product of campagne heeft de macht om klanten en lezers voor jou te winnen. Mits het in de juiste woorden gegoten wordt. Graag help ik jou hierbij.
  3. Persoonlijke afstemming is belangrijk. Ieder verhaal kent een specifieke doelgroep waarvoor het bestemd is. Wie zijn jouw klanten, lezers of volgers? Als tekstspecialist zorg ik dat je je verhaal aan hen vertelt.

Graag werk ik samen met jou aan je (bedrijfs)verhaal. Ik schrijf aantrekkelijke en doelgroepgerichte copy voor websites of maak teksten begrijpelijk voor een breed publiek. In mijn werkzaamheden sta ik bekend om mijn heldere manier van communiceren en inlevingsvermogen. Hierdoor ben ik uitstekend in staat om met jou mee te denken en maatwerk af te leveren.

Sabine Holtermann

Mijn achtergrond: van filosoof tot tekstschrijver

Als achttienjarige begon ik mijn loopbaan als student filosofie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ik leerde om complexe ideeën om te zetten in heldere teksten, goede vragen te stellen en kritisch te denken. Tijdens zowel mijn bachelor als onderzoeksmaster ging mijn aandacht al uit naar tekstuele communicatie. Ik was actief als redacteur bij het faculteitsmagazine en zat in een denktank over wetenschapscommunicatie.

Mijn enthousiasme voor boeken en schrijven resulteerde in het volgen van een tweede master: Book and Digital Media Studies aan de Universiteit Leiden. Hier leerde ik alles over zowel gedrukte als digitale media. Bovendien deed ik een redactiestage bij Boom uitgevers Amsterdam. Dit beviel mij zo goed dat ik na mijn afstuderen wilde werken bij een uitgeverij.

Ik ging eerst aan de slag bij Boom uitgevers Amsterdam en daarna bij Uitgeverij Business Contact. Ik was medeverantwoordelijk voor de boekenredactie, online content en PR. Met veel plezier heb ik bijgedragen aan boeken, magazines en kennisportals op het gebied van management, psychologie en onderwijs.

Uiteindelijk trokken mijn creativiteit, ondernemersgeest en eigenwijsheid mij naar het freelance leven. Ik wilde meer vrijheid om te doen wat ik echt leuk vind: teksten schrijven en redigeren voor allerlei mensen en organisaties. Bovendien kan ik nu mijn dagen zelf inplannen waardoor ik makkelijker in een creatieve flow kom. Win-win dus!

Wil je meer over mij weten?

Vooruit, hier nog een aantal feitjes over mij: